پنج روش توسعه فرصت های کارآفرینانه

پنج روش توسعه فرصت های کارآفرینانه

اگر قصد دارید تا گستره کارآفرینی خود را توسعه دهید یکی از سخت ترین مشکل ترین مسائل برای یک کارآفرین یافتن فرصت کارآفرینانه بعدی برای کسب درآمد و خلق ارزش است. برای کارآفرین همیشه حداقل یک فرصت دیگر وجود دارد که در پس ذهن او به عنوان گام بعدی توسعه کسب و کار به آن مینگرد. از طرفی تأمین سرمایه برای ایده ها چالش دیگری است که وجود دارد. در اینجا قصد داریم تا پنج روش توسعه کارآفرینی را معرفی کنیم.

۱- در چند شرکت سرمایه گذاری کنید

بیشتر میلیاردرهایی که با تلاش خودشان میلیاردر شدند افرادی هستند که به جای تمرکز بر روی یک ایده، در فرصت های گوناگون اقتصادی سرمایه گذاری کرده اند. در حالی که بسیاری از صاحبان مشاغل روی یک ایده متمرکز شده اند و موفق هم بوده اند در مقابل تعداد زیادی از کارآفرینان تجربه اتخاذ استراتژی تمرکز که منجر به شکست شده است را دارند. هر شکست موجب از بین رفتن منابع مالی، وقت، انگیزه و روحیه کارآفرین خواهد شد. بنابراین به عنوان یک کارآفرین سعی کنید تا در چند فرصت کارآفرینانه سرمایه گذاری کنید.

۲- سرمایه گذاران فرشته یا Angel Investors

این سرمایه گذاران در برخی از طرح های کسب و کار بیش از سرمایه گذاران دیگر سرمایه گذاری می کنند. به این معنا که آنها با شناسایی و ارزیابی چندین طرح کسب و کار و با اتخاذ استراتژی تنوع، بر روی چند طرح بطور همزمان سرمایه گذاری میکنند و در حد توان خود برای هم افزایی طرح ها و انتقال تجربیات استفاده میکنند. آنچه سرمایه گذاران فرشته انجام میدهند از سرمایه گذاری و مشارکت یک سویه بانک ها بهتر است و مزیت هایی برای کارآفرین به ارمغان میاورد که بانک ها به آن بی توجهند.

امنیت در طراحی فروشگاه اینترنتی
۳- مشارکت در جمع سپاری های مالی

یکی دیگر از روش های تأمین مالی، ارائه طرح در پلتفرم های جمع سپاری مالی یا Crowdfunding ها است. روش این پلتفرم ها به این شکل است که کارآفرین با اراده بخش هایی کلی (و نه با ارائه جزئیات) از طرح کسب و کار خود را در آن ارائه کرده و علاقمندان در آن میتوانند به میزان دلخواه یا میزان مشخص و تعیین شده در آن سرمایه گذاری کنند. به عنوان مثال وب سایت www.kickstarter.com این امکان را برای جمع سپاری مالی در اختیار قرار میدهد.

۴- اینکوباتورهای استارتاپ یا شتاب دهنده ها

شتاب دهنده ها مجموعه هایی هستند که با هدف رشد دادن اولیه استارتاپ ها شکل گرفته اند. این شتاب دهنده ها همچون آنجل اینوسترها با مطالعه و ارزیابی بیزینس پلن ها سعی میکنند تا چند طرح را برای رشد و سرمایه گذاری انتخاب کنند. انتخاب شتاب دهنده ها مبتنی بر چند پارامتر عمومی و نیز چند پارامتر اختصاصی است. مثلاً قابلیت رشد و توسعه در زمان کوتاه، نوآوری، سودآوری و … از جمله متغیرهای عمومی شتاب دهنده ها برای سرمایه گذاری روی استارتاپ های مختلف است.

لازم به ذکر است که شتاب دهنده ها برای سرمایه گذاری روی طرح ها میزان مبلغ کم و مشخصی را که در بازه ریسک آنها قرار دارد را سرمایه گذاری میکنند.

۵- بازارهای خارجی

ممکن است برخی از ایده های کارآفرینانه در شهر یا کشور شما یک فرصت نبوده اما در یک بازار خارجی یک نوآوری، یک آرزو و یا یک فرصت کارآفرینانه به شمار آید. بنابراین لازم است تا مزیت رقابتی یا امتیاز ویژه طرح شما در اتمسفر بازارهای خارجی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

کوتاه کننده لینک چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

 

برچسب ها



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت شماره تماس

شماره همراه خود را بصورت کامل وارد نمایید

مثال : 09120000000

[contact-form-7 id='197' title='شماره تماس']

ثبت شماره تماس

شماره همراه خود را بصورت کامل وارد نمایید

مثال : 09120000000


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/khanehs3/noghte/wp-content/plugins/gp-unique-id/includes/class-gf-field-unique-id.php on line 298
  • ثبت شماره تماس

    شماره همراه خود را بصورت کامل وارد نمایید

    مثال : 09120000000